mink.PNG

FÆLDEFANGST AF MINK OG RÆVE

Foreningen råder over 10 minkfælder og 2 rævefælder som udlånes til medlemmer.

Fælderne er venligst sponseret af Lynge Sørensen.

Ring til Ingolf Knudsen 40197895 og lav en aftale.

Mink må reguleres hele året som skadevoldende vildt. Dette betyder, at mink kan skydes hele året under betingelse af, at bestemmelserne i Lov om jagt og vildtforvaltning overholdes. Regulering ved skydning kan således kun foretages af personer, der har gyldigt jagttegn.
Regulering i form af fældefangst er også tilladt når det gælder mink. Der må kun benyttes fælder, der fanger dyret levende. Fældefangst må også foretages af personer uden jagttegn. Hvis man fanger en mink i en fælde på egen jord, er den i menneskelig varetægt og skal herefter aflives dyreværnsmæssigt forsvarligt. Dette kan for eksempel gøres med en kraftig luftbøsse, direkte i fælden, og kræver ikke jagttegn.
Al regulering, hvad enten det er i form af fældefangst eller med skydevåben, må kun finde sted på egen jord eller hvor man har fået tilladelse til at foretage regulering

MINK HØRER IKKE HJEMME I DEN DANSKE NATUR OG SKAL BEKÆMPES

fasanhns.jpg

FASANER OG UDSÆTNING.

Ansager Jagtforening udsætter igen i år mere end 100 fasaner som er med til at hjælpe og supplere den vilde bestand. Fasanerne fordeles og udsættes lokalt i Skovlund/Ansager området.

Vil du sikre nye fugle til dit terræn, kan du også selv købe ved at sende en bestilling af sted til undertegnede. Du vil få leveret dine fugle direkte til døren (indenfor rimelig afstand), til en meget fordelagtig pris.

Ved bestilling af 10 høner (a’ 55 kr. pr stk.), putter vi 1 gratis kok i kassen til dig. Fasanerne leveres omkring grundlovsdag, afhængigt af hvor tidligt foråret kommer i gang.

Så ring din bestilling allerede i dag, så har du en chance for at få nogle fugle.

Sidste udkald for bestilling er den 16. maj 2015.

Mads Thomsen – 61469638.